Share

Thailand suspends TV channel related to ex-PM Thaksin forward of poll

Two programs on Voice TV, Tonight Thailand and Wake Up News, widespread information that caused open difficulty and divisiveness, pronounced a National Broadcasting and Telecommunications Commission, but elaborating.

“The NBTC systematic Voice TV to urge itself with a cessation of a handling permit for 15 days,” pronounced Perapong Manakit, one of a commissioners.

The Mar 24 election, pitting pro-military and royalist Prime Minister Prayuth Chan-ocha opposite a populist transformation led by Thaksin and his followers, will be a initial given a troops manoeuvre in 2014 and comes amid concerns over a junta’s attempts to moment down on opponents.

Voice TV is owned by dual children of Thaksin, who was suspended in a manoeuvre in 2006 and who has lived in self-imposed outcast given 2008 to equivocate crime charges he says were politically motivated.

Takorn Tantasith, a regulator’s secretary-general, pronounced a defilement was opposite radio broadcasting laws, quite a territory that concerns inhabitant confidence and assent and order.

Some of a episodes mentioned in a duplicate of a NBTC order, published by Voice TV, featured interviews with dual primary apportion possibilities from Thaksin’s Pheu Thai party.

Voice TV has formerly been close down twice, dual days before a 2014 coup, that brought down Thaksin’s sister, afterwards Prime Minister Yingluck Shinawatra, and in 2017.

Its arch executive, Mekin Petchplai, called a sequence “unfair”, and pronounced a channel would interest and direct some-more than 100 million baht ($3.19 million) in damages.

“When a nation is streamer towards an choosing in a few weeks, (this) should stop since a people need quality, well-rounded news to surprise their decisions on a vote,” pronounced Mekin.

Article source: https://bdnews24.com/world/2019/02/12/thailand-suspends-tv-channel-linked-to-ex-pm-thaksin-ahead-of-poll

Loading...